برند شخصی خودتان را بسازید : اگر می خواهید یک شغل موفق داشته باشید، باید برند خود را تقویت کنید.
یک برند شخصی می تواند به شما کمک کند خود را از سایر مشاغل و کارمندان متمایز کنید. برای شروع ساختن برند شخصی خود، بر آنچه شما را منحصر به فرد می کند تمرکز کنید و چشم انداز و ماموریتی ایجاد کنید که از اهداف حرفه ای شما پشتیبانی کند. داشتن یک برند شخصی قوی می تواند به شما کمک کند تخصص خود را به مخاطبان خود نشان دهید و خود را از رقبای خود متمایز کنید. این مقاله برای کارآفرینان و کارمندانی است که می خواهند در مورد یک برندسازی شخصی بیاموزند.
در حالی که کسب و کارها برای ایجاد برند خود سخت کار می کنند، بسیاری از کارمندان آنها همین کار را برای خودشان انجام نمی دهند. برندسازی موثر خود می تواند به شما کمک کند خود را متمایز کنید و جذابیت خود را برای کارفرمایان یا مشتریان بالقوه افزایش دهید. این درست است چه شما در حال راه اندازی کسب و کار خود باشید و چه در میان بسیاری از کارمندان شرکت خود باشید. ثبت برند شخصی شما تقریباً همیشه می تواند به دیگران کمک کند تا ارزشی را که شما برای دنیای حرفه ای به ارمغان می آورید ببینند.

برند شخصی چیست؟
برند شخصی یک فرد، تصور کلی است که دیگران از آنها دارند. تجربه، تصویر عمومی، تخصص و دستاوردها همه عناصری هستند که به برند شخصی شما کمک می کنند. استراتژی برندسازی شخصی به افراد این امکان را می دهد که به وضوح پتانسیل خود را تعریف کرده و خود را از دیگران جدا کنند و در عین حال مشارکت منحصر به فردی را برای تیم ها، سازمان ها، صنایع و جوامع خود نشان دهند.
اگرچه نام تجاری شخصی ممکن است شبیه به خود تبلیغی به نظر برسد، اما آنها یکسان نیستند. برندسازی شخصی شامل شناسایی قابلیتهای منحصربهفرد یک فرد و نحوه هماهنگی آنها با سایر اعضای سازمان است. از سوی دیگر، خود تبلیغی، به طور جسورانه دستاوردهای شما را عمومی می کند تا شانس شناخت شما را افزایش دهد.
مزایای ایجاد یک برند شخصی
هنگامی که برندسازی شخصی به صورت استراتژیک اجرا شود، می تواند به افزایش دید در سازمان و فرصت های کاری بهتر منجر شود. در زیر برخی از مزایایی که از توسعه یک برند شخصی قوی حاصل می شود آورده شده است.
- اعتبار شما را ایجاد می کند.
کیفیت کار شما می تواند گواهی بر توانایی های حرفه ای شما باشد. به عبارت دیگر، برند شخصی شما گواهی بر کالیبر کاری است که تولید می کنید. به عنوان مثال، فرض کنید به یک مشتری بالقوه می گویید که دارایی قابل اعتمادی هستید و آنها را به وب سایت خود ارسال می کنید. در آنجا، کار سختی را که برای کسبوکارتان انجام دادهاید و نتایج باکیفیتی را که میتوانند از کار با شما انتظار داشته باشند، خواهند دید.
- شما را به عنوان یک متخصص معرفی می کند.
یک برند شخصی قوی نشان دهنده تخصص شما در زمینه کاری شماست. بر روی راه حل هایی که برای نقاط درد مشتریان ارائه می کنید و آنچه از تجارت با شما به دست می آورند تمرکز می کند. نام تجاری شخصی شما به خودی خود صحبت می کند تا مجبور نباشید برای متقاعد کردن مشتریان به ارزش خود به سختی کار کنید.
- شما را از رقبا متمایز می کند.
از آنجایی که برند شخصی شما چیزی است که شما را منحصر به فرد می کند، می تواند به مردم نشان دهد که چگونه شما و کسب و کارتان با رقبا متفاوت هستید. نقاط قوت شما ممکن است نقاط ضعف کسب و کار دیگری باشد. یک برند شخصی که مزیت رقابتی شما را برجسته میکند، میتواند شما را از سایر شرکتها، حتی شرکتهایی که محصولات یا خدمات مشابه دارند، متمایز کند.
- ارزش شما را به دیگران نشان می دهد.
برند شخصی شما می تواند به ایجاد ارتباط مشتری با کسب و کار شما کمک کند. همچنین میتواند افراد را با افرادی که خارج از کاری که انجام میدهید، مرتبط کند. برند شما شخصیت، علایق و انگیزه شما را برجسته می کند تا مشتریان بالقوه بتوانند کار شما را ببینند و با آن ارتباط برقرار کنند. به جای صرفاً یک محصول یا خدمات تکمیل شده، به آنها یک تجربه می دهد.
چگونه یک برند شخصی بسازیم
در زیر چند مرحله وجود دارد که به شما کمک می کند تا یک برند قوی بسازید که به بهترین شکل کار یا تجارت شما را منعکس کند.
1. مشخص کنید چه چیزی شما را منحصر به فرد می کند
برند شخصی شما باید بر اساس معتبرترین شخصیت شما باشد، پس به این فکر کنید که چه چیزی شما را ساخته است. تصویری را ارائه دهید که به طور طبیعی برای شما آمده است. مردم اغلب میتوانند برندهای شخصی را که جعلی یا غیرصادقانه میدانند انتخاب کنند – و سپس از آن اجتناب کنند.
سعی نکنید برند دیگران را تقلید کنید و آن را متعلق به خودتان کنید. در عوض، جنبه هایی از خود را که بیشتر تحسین می کنید بررسی کنید. مهارت ها، اشتیاق، علایق، ارزش های اصلی و تجربیات خود را در نظر بگیرید. در نگاه اول، ممکن است برای شما خاص به نظر نرسند. با این حال، هنگامی که آنها را ترکیب کردید، ایده بهتری از بسته ای که می توانید به مخاطبان خود ارائه دهید خواهید داشت.
2. بینایی خود را تقویت کنید
هنگامی که بخش های اصلی برند خود را شناسایی کردید، روی عناصری تمرکز کنید که ایده های شما را به حرکت در می آورند. با چشم انداز خود شروع کنید – جهتی که می خواهید برند خود را در آن ببرید.
وقتی به برند خود در بالاترین نقطه موفقیت فکر می کنید، چه افکاری به ذهنتان خطور می کند؟ آیا خود را الهام بخش مدیران کسب و کار در سراسر جهان برای دستیابی به بزرگترین پتانسیل خود می بینید؟ شاید بخواهید به شرکتها کمک کنید تا با مشتریان خود روابط شخصی برقرار کنند تا رکورد فروش را افزایش دهند. این را در برند شخصی خود بگنجانید.
3. ماموریت خود را مشخص کنید
ماموریت برند شما این است که چگونه برای دستیابی به چشم انداز خود برنامه ریزی می کنید. بیان میکند که میخواهید چه کاری را انجام دهید و چه چیزی باعث هدایت عملیات و اقدامات روزمره شما میشود. به عنوان مثال، ماموریت شما ممکن است کمک به کسب و کارها باشد تا فرآیندهای مدیریت پروژه خود را ساده کنند تا بتوانند محصولات برجسته را به طور مداوم به مشتریان ارائه دهند. ماموریت شما هر چه که باشد، باید به گونه ای طراحی شود که به شما در رسیدن به بزرگترین اهداف برندتان کمک کند.
4. یک وب سایت شخصی ایجاد کنید
حتی اگر برای یک شرکت کار می کنید، می توانید وب سایتی ایجاد کنید که استعدادها و تخصص های فردی شما را بیان کند. وب سایت شما همچنین می تواند به عنوان رزومه کاری شما باشد. خدمات کلیدی، تخصص های خود و آنچه شما یا کسب و کارتان را منحصر به فرد می کند را توضیح دهید. یک وب سایت همچنین ممکن است دری را به روی برخی از فرصت های شغلی آزاد باز کند که می توانید برای توسعه بیشتر مهارت های خود انتخاب کنید.
اگر شما یک کارآفرین هستید، یک وب سایت برای کسب و کار شما ضروری است. وب سایت شما به مشتریان نشان می دهد که چه انتظاراتی از کسب و کار شما داشته باشند. مطمئن شوید که سایت شما سازماندهی شده است و تصویری را که می خواهید به خوبی نمایش دهد.
5. ثابت قدم باشید
در مورد برندسازی شخصی، ثبات کلیدی است. به چشم انداز، علایق، تخصص و سایر بخش های اصلی برند خود که در مراحل اولیه ایجاد برند خود شناسایی کرده اید، پایبند باشید. به این ترتیب، مردم می توانند به راحتی برند شما را تشخیص دهند و آن را از دیگران متمایز کنند.
سازگاری برای همه چیز از پیام های شما گرفته تا لحن شما، فونت ها و رنگ های متن وب سایت، شعارها و کیفیت کار شما اعمال می شود. ایجاد عادات ثابت در اوایل می تواند به شما کمک کند یک برند قوی و قابل شناسایی ایجاد کنید.
ایجاد یک برند واضح و هدفمند
با برخی مراحل عمدی، می توانید یک برند شخصی بسازید که بازتابی واضح از کار شما و ارزشی است که به میز می آورید. همانطور که نام تجاری خود را ایجاد می کنید، اگر در ابتدا برای ساختن چیزی معنی دار یا واقعی با مشکل مواجه شدید، ناامید نشوید. وقت خود را صرف برند شخصی کنید که به بهترین وجه با ایده های شما در مورد آینده کار شما مطابقت دارد. با گذشت زمان، برندی را پیدا کرده و توسعه خواهید داد که به طور کامل شخصیت و تخصص شما را بیان می کند.