بررسی شرایط ثبت شرکت در عمان

شرایط ثبت شرکت در عمان

عمان در دهانه خلیج فارس قرار دارد. این کشور سومین کشور بزرگ در شبه جزیره عربستان است که با امارات متحده عربی، یمن و عربستان سعودی مرز مشترک دارد. عمان چندین دهه است که به عنوان یک نقطه توریستی معروف و مقصد سرمایه گذاری جذاب ظاهر شده است. این کشور به عنوان یکی از اقتصادهای پردرآمد توسط بانک جهانی در نظر گرفته شده است. این کشور به دلیل ابتکارات تجاری کارآمد برای جذب سرمایه گذاران خارجی به سرزمین خود، به خانه سرمایه گذاران خارجی تبدیل شده است. عمان صادرکننده عمده نفت و گاز است.

⏱ مدت زمات ثبت شرکت عمان1 ماه
🎯 هزینه ثبت شرکت در عمانشروع از 70 میلیون
🎁با ثبت شرکت اقامت می گیریم؟بله
💎 شماره مشاوره رایگان09900960061

عمان برای تنوع بخشیدن به اقتصاد خود، استراتژی‌های صنعتی‌سازی را توسعه داده است و آشکارا از سرمایه‌گذاران خارجی دعوت می‌کند تا شرکت‌هایی تشکیل دهند و کسب‌وکاری در عمان راه‌اندازی کنند. برای راه اندازی یک شرکت در عمان، سرمایه گذاران باید در مورد گزینه های تجاری موجود در عمان بدانند. در زیر انواع کسب و کار قانونی که می توان برای شروع کسب و کار در عمان ایجاد کرد آورده شده است.

در صورتی که با کل مراحل ثبت شرکت آشنا باشید، ثبت شرکت عمان بدون دردسر است. با در دست داشتن مشاوران giv24، می‌توانید زمان و منابع خود را به کانال‌های مهم‌تر دیگر اختصاص دهید. با ذهنیت ناب و متواضع ما، می‌توانید به تیم متخصصان ما اعتماد کنید تا تجربه‌ای بی‌نقص را در تمام مراحل ثبت شرکت در عمان به شما ارائه دهند. هدف نهایی ما این است که کسب و کار شما در بازه زمانی تعیین شده از نظر عملیاتی آماده باشد.

آشنایی با کشور عمان

آشنایی با کشور عمان

عمان سومین کشور بزرگ در شبه جزیره عربستان است که کارآفرینی و تجارت خارج از کشور برای قرن ها در عمان وجود داشته است و تجارت دریایی آن برای لمس سواحل آفریقا، اروپا و چین استفاده می شود.

قبل از کشف نفت و گاز، عمان عمدتاً یک اقتصاد روستایی و کشاورزی مبتنی بر شیلات و کشاورزی بود. هنگامی که نفت در مقادیر تجاری در سال 1964 کشف شد، عمان به تدریج از کشاورزی به اقتصاد و تولید مبتنی بر نفت تبدیل شد و صادرات نفت بر خزانه دولت در عمان تسلط یافت.

سلطان قابوس بن سعید در سال 1970 سلطنت عمان را به دست گرفت و تا زمان مرگش در سال 2020 بر این کشور حکمرانی کرد. تحت رهبری رویایی او، عمان با حفظ میراث فرهنگی خود دستخوش توسعه اقتصادی-اجتماعی سریعی شده است و منبع دائمی انگیزه برای سرمایه گذاران خارجی بوده است. برای انجام تجارت در عمان

اگرچه نفت و گاز، ذخایر به سرعت اقتصاد عمان را تقویت کرده است، به رهبری سلطان قابوس، این کشور به طور فعال یک برنامه توسعه اقتصادی آینده نگر متمرکز بر تنوع و صنعتی سازی را برای کاهش وابستگی خود به نفت و گاز و دعوت از بازیگران خارجی برای تشکیل شرکت در عمان اجرا کرد.

جمعیت این کشور حدود پنج میلیون و ۳۱۲ هزار نفر با میانگین سنی ۱۹ سال است. امید به زندگی در عمان برای زنان ۷۶ و برای مردان ۷۱ سال است. مردم این کشور از نژادهای عرب، بلوچ، آفریقایی و آسیای شرقی هستند.

آیا ثبت شرکت برای یک خارجی در عمان امکان پذیر است؟

سرمایه گذاری به همراه اقامت عمان در سال 2023


دولت عمان به سرمایه گذاران خارجی چندین گزینه در مورد انواع مختلف نهادهای تجاری برای تشکیل شرکت عمان ارائه می دهد. مشاوران Giv24 در مورد مراحل و الزامات راه اندازی شرکت در عمان به شما مشاوره می دهند.
به طور کلی، یک کسب و کار عمان می تواند کاملاً خارجی باشد تا زمانی که فعالیت تجاری در لیست سیاه ارائه شده توسط وزارت بازرگانی و صنعت انجام ندهد. لیست سیاه شامل فعالیت‌هایی در صنایع حفاظت‌شده مانند حمل‌ونقل، خیاطی، تعمیرات خودرو، خدمات سالن، ماهیگیری، خرده‌فروشی سوغاتی، عتیقه‌جات، و نقاشی و غیره است.
هزینه ثبت و حداقل سرمایه مورد نیاز برای یک شرکت 100 درصد خارجی بالاتر از یک شرکت استاندارد است. برای شرکت های مسئولیت محدود، حداقل مبلغ OMR 150,000 است اگر شرکت کاملاً متعلق به خارجی باشد، هیچ الزامی برای داشتن مدیر یا سهامدار مقیم محلی وجود ندارد.
هنگام تصمیم‌گیری مناسب‌ترین نوع شرکت، مهم است که عوامل مختلفی را در نظر بگیریم که شامل در دسترس بودن حفاظت از مسئولیت شخصی، پیامدهای مالیاتی، مالکیت و انعطاف‌پذیری مدیریت و همچنین الزامات انطباق می‌شود، اما محدود به آن نمی‌شود. هر واحد تجاری دارای ویژگی های متمایز خود خواهد بود.
قبل از شروع تعامل، مشاوران گیو 24 قبل از توصیه بهینه ترین نهاد تجاری، تجارت شما را کاملاً درک خواهند کرد.
برخی از ملاحظات مورد توجه ما شامل نوع فعالیت تجاری، تعهدات مالیاتی و ملیت سهامداران و مدیران است. مشاوران ما همچنین اطلاعات بیشتری در مورد الزامات اعمال شده برای راه اندازی این نهادها ارائه خواهند کرد.

انواع ثبت شرکت در عمان

ثبت انواع شرکت در عمان

4 نوع اصلی ثبت شرکت در عمان وجود دارد، یعنی تشکیل نهادهای تجاری زیر:

شرکت با مسئولیت محدود، شرکت سهامی، شرکت تجاری، شعبه و دفتر نمایندگی.

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در عمان (LLC)

رایج ترین ثبت شرکت در عمان، یک مسئولیت محدود است که توسط نهاد حقوقی تاسیس می شود.
با شرکت مسئولیت محدود در عمان، می توانید از محافظت در برابر بدهی ها و دسترسی تنظیم شده به سرمایه بهره مند شوید.
یک شرکت مسئولیت محدود که عمدتاً توسط مشاغل بزرگ پذیرفته می شود، به سهام اجازه می دهد تا آزادانه و به راحتی قابل انتقال باشند.
سهامداران با توجه به میزان مشارکت آنها در سرمایه حمایت می شوند. با مسئولیت محدودی که به سهامداران آن تحمیل شده است، در هر صورت انحلال، نگران تحمیل بدهی ها و تعهدات شرکت خود نخواهید بود.
به طور کلی برخی از فعالیت های محدود مانند عملیات بانکی، بیمه و سرمایه گذاری وجود دارد که مجاز به انجام آنها توسط مسئولیت محدود نیست.
برای ثبت شرکت مسئولیت محدود در عمان، باید حداقل 2 یا بیشتر شریک داشته باشید. شریک خارجی فقط محدود به مالکیت حداکثر 70% از سرمایه شرکت است و می تواند در مدیریت عملیات روزانه شرکت ذینفع باشد.
حداقل سرمایه مورد نیاز مورد انتظار در شرکت مسئولیت محدود به ملیت مدیران شما بستگی دارد. برای اتباع عمانی شورای همکاری خلیج فارس، می توانید انتظار حداقل 20000 OMR را داشته باشید. در حالی که برای سهامداری مختلط با خارجی ها، می توانید انتظار حداقل 150000 OMR را داشته باشید.

ایجاد دفتر شعبه در عمان


یک شعبه گسترش شرکت مادر خارجی خود است و مجاز به انجام یا انجام فعالیت های تجاری مطابق با تعیین یا از پیش تعیین شده توسط شرکت خارجی خود است.
به این ترتیب، هویت قانونی متمایز از شرکت مادر خود ندارد. بنابراین کلیه بدهی ها و تعهدات شعبه بر عهده شرکت اصلی خواهد بود.
به طور معمول، شعبه ای نیز به منظور تجمیع نتایج مالی شرکت مادر ایجاد می شود.
برای راه اندازی، لازم است که شرکت خارجی با یکی از نهادهای دولتی یا یک شرکت تحت حمایت دولتی قرارداد داشته باشد.
هیچ معیار حداقل سرمایه ای برای راه اندازی وجود ندارد.

شرایط ثبت شرکت در عمان

چگونه در عمان شرکت ثبت کنیم؟


مرحله 1: انتخاب یک ساختار تجاری بهینه برای ثبت شرکت در عمان


قبل از ثبت شرکت در عمان، انتخاب صحیح نوع شرکت ضروری است.
بر اساس ساختار کسب و کار و اهداف بلندمدت شما، مشاوران گیو 24 به شما در مورد بهینه ترین نهاد تجاری، سرمایه پرداخت شده، ساختار شرکتی و مجوزهای تجاری مانند مجوز شهرداری در صورت وجود مشاوره می دهند.
به طور کلی، مشاوران گیو 24 ثبت شرکت مسئولیت محدود را در عمان توصیه می کنند، زیرا رایج ترین نهاد حقوقی در کشور عمان است و می تواند توسط یک سهامدار واحد ثبت شود.


مرحله 2: انتخاب نام شرکت


مشاوران گیو24 از طریق ثبت تجاری وزارت بازرگانی و صنعت، ثبت نام شرکت در عمان را جستجو و تکمیل خواهند کرد.


مرحله 3: تهیه و ارائه مدارک مربوطه برای ثبت شرکت در عمان


مشاوران گیو 24 به شما در تهیه مدارک لازم برای ادغام با مرجع ثبت شرکت عمان کمک خواهند کرد. این اسناد شامل پیش نویس تفاهم نامه و اساسنامه، طرح تجاری و سایر اسناد ادغام می باشد.
به طور کلی، اسناد تشکیل دهنده باید به زبان عربی نوشته شوند. بنابراین، مشاوران گیو24 از یک مترجم حرفه ای که به زبان عربی تسلط دارد کمک می گیرند تا از ترجمه صحیح اسناد شما اطمینان حاصل کنند.
پس از ثبت موفقیت آمیز شرکت شما، مشاوران گیو 24 گواهی تاسیس، تفاهم نامه و اساسنامه و سایر اسناد شرکتی را به آدرس دلخواه شما پیک خواهند کرد. شماره ثبت شرکت عمان شما را می توان در گواهی ثبت یافت.


مرحله 4: ثبت مالیات و سایر ثبت نام های مربوط به شرکت


پس از اخذ گواهی شرکت، تیم ما ثبت نام را در اداره مالیات در وزارت دارایی عمان پیگیری خواهد کرد.
پس از آن، ما همچنین ثبت نام کسب و کار شما را در پلیس سلطنتی محلی، شهرداری مسقط و وزارت نیروی انسانی انجام خواهیم داد.


مرحله 5: ایجاد مهر شرکت


تمامی شرکت ها در عمان نیاز به مهر شرکت دارند که توسط امضاء کننده مجاز شرکت صادر شده باشد. ابتدا باید مدارکی مانند گواهی وابستگی اتاق بازرگانی و صنعت، فرم امضاء مجاز و گواهی سپرده سرمایه اولیه را تهیه و ارسال کنید. مشاوران گیو 24 به شما در انجام این تعهدات و همچنین طراحی و سفارش مهر شرکت از تامین کننده شخص ثالث کمک خواهند کرد.


مرحله 6: افتتاح حساب بانکی شرکت پس از ثبت شرکت در عمان


بسته به ساختار کسب و کار شما، مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب بانکی شرکتی کمی متفاوت خواهد بود.
کارشناسان گیو 24 در تجمیع اسناد و افتتاح حساب بانکی شرکتی در بانک معتبر مورد نظر شما کمک خواهند کرد.
به طور معمول، مدیران و سهامداران ملزم به سفر به حوزه قضایی برای افتتاح حساب بانکی نیستند. اما در صورت نیاز به سفر، نماینده ای شما را در جلسه بانک همراهی خواهیم کرد.

مزایای ثبت شرکت در عمان

مزایا ثبت شرکت در عمان چیست

ثبت شرکت درعمان باعث سرمایه گذاری در بسیاری از صنایع مانند گردشگری، معدن، شیلات، لجستیک و تولید،که پتانسیل‌های تجاری فراوانی دارند، می شود و دولت همواره سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی را تشویق می‌کند و مشوق‌های مختلف و مناطق آزاد را برای ارتقای محیط اقتصادی مناسب برای کسب‌وکار و جذب کارآفرینان خارجی ارائه می‌کند.

ثبت شرکت و اجازه اقامت در این کشور، فرصت خوبی برای مهاجران خارجی است. دلایل مختلفی برای شروع کار در عمان وجود دارد و مزایا و خدمات زیادی ارائه می‌دهد.

چرا باید در عمان شرکت ثبت کنیم؟


عمان روابط دوجانبه عالی با ایالات متحده دارد. روابط این کشور همچنین منجر به ایجاد یک توافق تجارت آزاد شد که موانع تعرفه ای را از بین می برد.
با سرمایه‌گذاران آمریکایی برابر با سرمایه‌گذاران عمانی غیرعادی رفتار می‌شود، که به آن‌ها اجازه می‌دهد به طور مشابه از مالکیت کامل خارجی و بدون محدودیت سرمایه در هنگام انجام تجارت محلی بهره‌مند شوند.
اقتصاد داخلی با ایجاد تنوع و سرمایه گذاری خارجی از طریق ایجاد بنادر و مناطق آزاد متعدد مانند صحار اثبات شده است.
به گفته شورای مشورتی امنیت خارج از کشور، عمان به طور کلی یک کشور امن است و یک شریک مهم منطقه ای در مبارزه با تروریسم است.


اقامت عمان با ثبت شرکت

اقامت عمان با ثبت شرکت

افراد خارجی می‌توانند شرکت و بیزینس خود را در ۶ ماه اول حضور به ثبت برسانند و فعالیت خود را آغاز نمایند. درصورتی‌که صحت فعالیت شرکت توسط نمایندگان اداره مهاجرت تائید شود، بعد از مدت ۶ ماه اقامت ۲ ساله‌ای به اعضاء شرکت ثبت‌شده در کشور عمان داده می‌شود که قابل تمدید است.

نوع اقامت و مدت آن برای متقاضیان اصلی، اعضای خانواده و نیروی کار را در زیر با هم مرور می‌کنیم:

متقاضیان اصلی ثبت شرکت در عمان:

اول بهتر است بگوییم برای تاسیس شرکت در عمان به درخواست دهنده ویزای 1 ساله اعطا می شود. و پس از 1 سال، این ویزا به مدت 1 سال دیگر تمدید می‌شود و پس از آن هم به صورت 2 ساله اقامت عمان برای سرمایه گذاران اصلی تمدید می‌شود.

اعضای خانواده صاحبان شرکت:

پس از اخذ مجوزها و شروع به کار، اعضای خانواده درجه 1 سرمایه گذار اصلی می‌توانند ویزای 2 ساله عمان اخذ کرده و به این کشور مهاجرت کنند. این اقامت 2 ساله نیز در صورت واجد شرایط بودن به‌طور مداوم به‌صورت 2 ساله تمدید می‌شود. برای فرزند دختر مجرد بدون محدودیت سنی و برای فرزند پسر مجرد تا سن 21 سالگی می‌توان ویزای عمان اخذ کرد.

صدور جاب آفر و دعوت نیروی کار به عمان:

بعد از راه اندازی کسب و کار در عمان، شرکت می‌تواند جاب آفر صادر کرده و نیروی خارجی پذیرش کند. البته یکی از شرط‌ها مهم صدور جاب آفر این است که شرکت شما مکانی مورد تایید و قانونی اجاره یا خریداری کرده باشد. مدت ویزای کار عمان برای نیروی کار 2 ساله است و به صورت 2 ساله هم تمدید می‌شود.

خلاصه نوع اقامت و نوع ویزاهای صادر شده را می‌توانید در جدول زیر ببینید:

اقامت مدیران شرکتدر ابتدا ویزای 1 ساله، تمدید اقامت به‌صورت 2 ساله پس از سال دوم
اعضای خانواده صاحبان شرکتویزای 2 ساله و تمدید اقامت به‌صورت 2 ساله
نیروی کار شرکتویزای کار 2 ساله و تمدید به‌صورت 2 ساله

سئوالات متدوال

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت در عمان چه قدر است؟

 حداقل سرمایه برای ثبت شرکت در عمان 150000 عمان ریال است.

آیا امکان مالکیت 100 درصدی خارجیان برای ثبت شرکت درعمان وجود دارد؟

بله با ثبت شرکت در مناطق ازاد تجاری عمان امکان مالکیت 100 درصدی و معافیت از مالیات وجود دارد.

انواع مجوز های ثبت شرکت در عمان چیست؟

مجوزات ثبت شركت سهامي عام در عمان LLC به 4 سطح تقسيم‌بندي مي‌شود:
• درجه ممتاز (Excellent Grade)
• درجه 1 (First Grade)
• درجه 2 (Second Grade)
• درجه 3 (Third Grade)
• درجه 4 (Fourth Grade)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد الزامی است.

این فیلد الزامی است.

خرید V2ray